بازسازی تراس هارلم


 

  پروژه بازسازی تراس هارلم كه در سال 2010 در طبقه سیزدهم یك ساختمان مسكونی  (مشاع) در هارلم نیویرك اجرا شده ، شامل طراحی و بازسازی تراسی به ابعاد 5/5*9 متر (50 مترمربع) است. در ابتدا این تنها یك تراس بود كه از سه طرف به طول 4/1 متر ریل كشی شده، مانند سایر تراس های معمولی در این ساختمان، كف آن نیز از بتن بود و چشم انداز فوق العاده ای به پارك مركزی و افق شهر نیویورك داشت. قرار گرفتن این تراس در نمای جنوبی باعث شده بود تا از گرما و نور زیادی بهره مند باشد اما ریل كشی كوتاه جانب غربی حریم و امنیت كافی را در مقابل تراس های مجاور فراهم نمی كرد.

تراس-هارلم  تراس-هارلم

خواهران حریری در طراحی دكوراسیون داخلی و بازسازی این تراس، از سنترال پارك و مضمون "حضور طبیعت در محیط شهری" الهام گرفتند. فرم ظاهری آن در ادامه ی سری كارهای تجربی آنها با فرم های هندسه ی فراكتال (ساختاری كه هر جزء آن به كلّش شباهت دارد)، شكسته ی شفاف و تاخورده است و مانند تمام المان ها و تركیب بندی های فراكتال، هر قسمت صورتی از سایر بخش ها و طرح كلی است كه در مقیاس بزرگتر استعاره ای از اتصال به طبیعت و كیهان را بیان می كند.

تراس-هارلم

كف تراس با تخته هایی چوبی پوشیده شده و در بخش هایی این مصالح با یك تاخوردگی به حالت دیوار عمود یا سقفی پوشاننده تغییر شكل داده اند. دیوارها به محلی برای نشستن تبدیل می شوند و جعبه های ابزار باغبانی را درون خود نگه می دارند. سیستم نورپردازی آن، در تشدید زیبایی های طرح، در طول شب این محدوده را با نوری متمركز و غیر مستقیم روشن میكند. تداوم و سیالیت بین بخش های مختلف سازه، فضا و متریالی كه در آن به كار رفته است، باعث شده تا فضای تراس وسیع تر از آنچه هست، به نظر برسد. در فضای دكوراسیون داخلی این تراس می توان در محلی سرپوشیده غذا خورد، در فضایی روباز از تابش آفتاب لذت برد و یا به دیوار تكیه كرد و از چشم انداز پارك و كلان شهر معروف دنیا لذت برد.

اگر از داخل اتاق نشیمن به تراس نگاه كنید، به نظر می آید كه فضایی بسیار بزرگ و دلباز باشد؛ یك اثر هنری كه بازی ماهرانه ی نور و سایه در آن گریزی به سازه های شفاف و بلورین طبیعت است.

 

منبع: سایت دكوراسیون داخلی شاه توت به نقل از هنر معماری




آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: